Sunday, May 08, 2005

 

دايره‌ى دمكراسى، حقوق بشر و كار


قسمتى از گزارش سالانه‌ى"دايره‌ى دمكراسى، حقوق بشر و كار " درباره‌ى عملكرد حقوق بشر در ايران كه به كردستان پرداخته است
دايره‌ى دمكراسى، حقوق بشر و كار در گزارش سالانه‌ى خود درباره‌ى عملكرد حقوق بشر در كشور ايران در سال 2004 كه در مورخ 28 فوريه‌ى 2005 منتشر شده است در بخشى از گزارش خود راجع به كردستان به تبعيضات و ظلم‌هاى رژيم جمهورى اسلامى نسبت به كردها اشاره كرده است كه اين بخش از متن گزارش كه به حزب دمكرات كردستان ايران نيز اشاره گرديده است و از اهميت ويژهاى برخوردار است در پايين مى‌آيد:
اقليتهاى ملى، نژادى و قومى.
تبعيض و آزار كردها در طول سالها پس از انقلاب ادامه داشته، عدم اعتماد به تمايلات جدايى طلبانه يا گرايش به خارجيان باعث بروز برخوردهاى گه‌گاه ميان قواى دولتى و گروه‌هاى كرد شده است. در سنوات اخير اجازه‌ى بيان و تجلى بيشترى به آثار فرهنگى داده شده و چاپ آثار و پخش برنامه‌هاى راديو ـ تلويزيونى كرد هم گسترش يافته. معذالك حضور مدرسه دولتى كه آموزش به زبان كردى انجام شود،گشايش نيافته است.
حزب دمكرات كردستان ايران ادعا نموده، دولت لااقل سه عضو حزب مزبور را در سال جارى 2004 و 4 نفر را در سال 2003 اعدام كرده. حزب مزبور هم چنين ادعا نموده كه لباس شخصى‌ها vijilant در درگيرى با كردها، هفت نفر از آنان را به قتل رسانده‌اند و عده‌اى ديگر از فعالين حزب زندانى شده‌اند.

گزارش درباره‌ى عملكرد حقوق بشر در كشور ايران ـ سال 2004
صادره از دايره‌ى دمكراسى، حقوق بشر و كار، مورخ 28 فوريه 2005

Comments: Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?