Tuesday, August 23, 2005

 

مخالفت دادستان سنندج با تبدیل قرار بازداشت دکتر رویا طلوعی به وثیقه

دکتر رویا طلوعی، پزشک، روزنامه نگار و فعال امور زنان در سنندج، بیش از 20 روز است در بازداشت به سر می برد و در حالیکه بازپرس و قاضی پرونده او خواستار تبدیل قرار بازداشت به وثیقه شده است، دادستان سنندج با این امر مخالفت کرده است. پوریا حاجی زاده، شوهر خانم طلوعی، در مصاحبه با رادیوفردا می گوید از علت بازداشت همسر خود بی اطلاع است و دادستان او را به اطاق خود راه نداد که بتواند دلیل آن را از او بپرسد. وی می افزاید رویا طلوعی و سه تن دیگر به دلیل اینکه نمایندگان تحصن کنندگان بودند، همچنان در بازداشت هستند. وی می گوید هر روز به دادگستری سنندج مراجعه می کند. وی می گوید یک بار به اتفاق مادر خانم طلوعی در زندان با او ملاقات کرده است.
پوریا حاجی زاده (شوهر دکتر رویا طلوعی، سنندج): در رابطه با پرونده خانم طلوعی، پرونده هفته پیش ارسال شد به دادگستری سنندج که در آن موقع متاسفانه قاضی حضور نداشت. بعد که قاضی تشریف آوردند، پرونده را به ایشان دادند و چون نیازی به ادامه بازداشت احساس نمی کردند، تبدیلش کردند به قرار وثیقه، اما متاسفانه دادستانی سنندج با این امر مخالفت کرد و گفت حتما باید در بازداشت بمانند.
نازی عظیما (رادیوفردا): نگفتند علت مخالفت شان جیست؟
پوریا حاجی زاده: والله چیزی به ما نگفتند. ما دوسه بار مراجعه کردیم، حتی اجازه ورود هم به ما ندادند که وارد اطاق بشویم که علت را بپرسیم.
ن. ع.: شما خودتان حدس نمی زنید که علتش چیست؟
پوریا حاجی زاده : دقیقا نمی دانم چون تمام کسانی که دستگیر کرده بود در پرونده، تا جائی که من می دانم آزاد شدند. حتی یکی از آنها قرار بود امروز آزاد شود. ولی فقط همین سه نفر مانده اند، یعنی خانم طلوعی و دو تای دیگر از آقایان هستند که بازداشت مانده اند و بقیه همه آزاد شده اند.
ن.ع.: آن سه نفر به چه علت در بازداشت مانده اند؟
پوریا حاجی زاده: جرم آنها مشابه هم است. هرسه آنها از روزنامه نگاران و فعالان مدنی و حقوقی هستند.
ن.ع.: فقط برای اینکه توی تحصن بودند؟
پوریا حاجی زاده: ظاهرا اینها چون از نمایندگان متحصنین بودند به این دلیل هنوز در حبس باقی مانده اند.
ن.ع.: خبری به شما نداده اند که کی دوباره باید مراجعه کنید؟
پوریا حاجی زاده: تاریخی هنوز برای ما معین نکرده اند. نگفته اند که کی مراجعه کنیم. ما هر روز مراجعه می کنیم. ولی م تاسفانه فعلا تغییری در پرونده بازداشت ایشان صورت نگرفته است.
ن. ع.: با خود ایشان هم ملاقات نداشتید؟
پوریا حاجی زاده : روز شنبه با ایشان ملاقات داشتیم. من و مادرشان ملاقات داشتیم.
ن. ع.: حالشان چطور بود؟
پوریا حاجی زاده: از نظر جسمی خوب بودند. ولی خوب، 23 الی 24 روز است که ایشان الان در بازداشت هستند و از خانواده و خانه دور هستند و احساس دلتنگی فوق العاده شدید می کردند و واقعا برایشان سخت بود.نازی عظیما (رادیوفردا)

This page is powered by Blogger. Isn't yours?